2018. április 30., hétfő

Nyár van, nyár! Persze nálunk is, de ez itt az albániai  Durrës és az ő tengerparti strandja. Már jó idő lehet ott is, még kora délután van, de máris sokan ücsörögnek a színes napernyők alatt és számos fürdőzőt látni a vízben is. Néha bejön a képbe egy nagy szekérféleség, talán fagylaltot árulnak róla, aztán egy idő múlva továbbgurul.

(a zene természetesen albán népzene)

Amit nem látunk, mert a kamera háta mögött van, az a rengeteg sokemeletes szálloda végig a parton. Mert bizony Albánia idegenforgalma alaposan fellendült és még ma is úgy hírlik, az albán tengeri szakaszon lényegesen tisztább a víz, mint  a Földközi-tenger partjainál bárhol másutt. 



Csak hogy lássuk, hol is van pontosabban Durrës, Albánia második legnagyobb városa:


Durrësre, valamint Albánia más vidékeire és webkameráira természetesen még visszatérek, vannak tartalékaim bőven. :)


3 megjegyzés:

  1. Ági! Nagyon szép és kellemes ez az albán népzene. A Youtube-ról választottad?

    Ma másodjára hallgattam meg, és még biztosan lesz folytatása is, és rá is keresek majd az albán népzenére.
    Szárd népzenei CD-m van itthon valahol, hasonló annak is a dallamvilága.

    Nagyon tetszik nekem ez a webkamerás kötődésed. Egyből Vámos Miklós jutott eszembe, csak Ő velem együtt az utcán sétálva a más ablakain szeret benézni.
    Hát ez a webkamerás dolog is valami hasonló dolog lehet - vagy talán nagyon is távoli??? Nem tudom. Mindenesetre el tud ez is varázsolni engem.

    VálaszTörlés
  2. Igen, Éva, nekem is eszembe jutott már, hogy Vámos Miklós mesélte, hogyan szokott utazni, nézelődni, hogy mindig figyeli az embereket és elképzeli, ki milyen ember, mivel foglalkozik, honnan jön, hova megy stb. Ez szerintem jó értelemben vett "kukkolás" és én is ugyanígy vagyok, az emberekkel is, a messzi tájakkal is.
    Köszönöm a látogatást, örülök, ha valakit ugyanúgy érdekel ez a webkamerás nézelődés, mint engem. :) Sajnos, úgy látom, nem akkora az érdeklődés iránta, mint ahogy elképzeltem, de nem baj, hiszen én szoktam mondani, hogy ha csak egyetlen embert is érdekel, akkor már érdemes volt megírni és kitenni. És legalább hárman már vagytok, akiket érdekel, ez a másik blogom kommentjeiből is kiderül.

    A zenét a youtube-ról vettem, így megtalálod:
    https://www.youtube.com/watch?v=unW4CKz0SLY

    VálaszTörlés
  3. Köszönöm szépen, máris meghallgatom!

    VálaszTörlés